لحظه نگار: مشتری باید بگه نه کارمند

لحظه نگار عکس هایی هست که با موضوعات مختلف میگیرم و در وب سایتم منتشر میکنم.

امروز که نوشته ی « دو ابزار جادویی کارمندان در تعامل با مشتری» را منتشر کردم، در مرور کامپیوتر خودم این عکس را دیدم که تقریبا دو سال قبل گرفته بودم. کمی ذهنم درگیر شد و به مدل های رفتاری ممکن در تعامل با دیگران داشتم فکر می کردم. به نظرم ما برای داشتن کشوری که از رضایت نسبی عمومی برخوردار هست، باید از خودمان و رفتارهای کوچک شروع کنیم و گام های اندک برداریم.

خیلی زیاد به عکس زیر نگاه کردم، خیلی حرف ها از ذهنم مرور شده و بارها و بارها ذهنم درگیر تحلیل ابعاد احتمالی که باعث نوشتن چنین برگه ای میشه، بوده و در نهایتا جمعبندی فردی داشتم.

.

توضیحش این هست که من شب عید جابجا شدم و در محل کار جدیدم مستقر شدم. شب عید بود و من بر حسب عادت تقریبا از ۱۰ روز مانده به عید به همه مشتریان خودم عید رو تبریک می گفتم. این دوستمون هم اشرافی بر مدل رفتاری من نداشت، به قول خودش سرسام گرفته بود، چون تازه کنار هم کار می کردیم، روش نمی شد تو روم بگه، برای همین طی یک تذکر کتبی برای من نوشت:

مشتری باید بگه سال خوبی داشته باشی نه کارمند
میشه خواهش کنم این لفز (لفظ) تکرار نکنی؛ اگه امکان داره

من از کارش تعجب کردم، کمی کنترل شده تر رفتار کردم، اما خب این تذکر تند برای همیشه در ذهن من ماندگار شد. دوسالی میشه آرشیو کردم و دارمش، گفتم شاید بعد از این همه مدت، زمان خوبی باشه برای منتشر کردنش.

.

.

لینک کوتاه و آدرس اختصاصی این مطلب:

https://goo.gl/xn4nbY

.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.